Sveriges enda webbshop för vinpresenter - Fri frakt - Snabbast leverans

Kundservice

Frakt & leverans
Vi erbjuder gratis leverans i hela landet. Frakten ingår i priset på varan. Vid hemleverans så kostar det 49 kr extra. Vår leverantörspartner kontaktar mottagaren via SMS och leverar enligt ditt angivna leveransdatum. Avsändaren får en e-post avisering. Minst 2 dagar innan leveransdatumet måste beställningen vara mottagen exkl helgdagar. Vi levererar inte på helgdagar.
Sekretess & säkerhet
Dina personuppgifter lagras i vårt affärsdatasystem enligt Personuppgiftslagens (PUL) för att fullgöra leverans och betalningsförfarande. Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part annat än till polis vid en pågående utredning. Vid betalning med kreditkort eller direktbank så sker detta på Payex resp. er banks krypterade sida och Vinpost tar inte del av dessa uppgifter.
Ångerrätt / Reklamation
Som kund hos Vinpost har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Ångerrätten gäller endast om varan är oöppnad och returneras i oskadat skick. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan. Du bekostar själv returfrakten tillbaka. Transportskador orsakade av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen till dess att vi mottagit den. Glöm inte att bifoga följesedeln. Om den skickade varan inte motsvarar era önskemål, kan ni få pengarna retur. Varan skall endast returneras i betydande samma skick och mängd som mottaget, senast 14 dagar efter mottagandet. Kontakta oss så hjälper vi er med hur ni ska gå tillväga.
Beställning
Välj ditt vin (www.vinpost.se/vinpresent) och gå till kassan. Fyll i adressen. Välj ett leveransdatum. Har ni instruktioner till budet så meddelade detta under leveranssätt. Senast kl 16.00 samma dag behandlas ordern.
Priser och betalning
Alla priser på webbplatsen är angivna inklusive alkoholskatt och moms. I samband med beställningen garanterar kunden att han/hon är minst 20 år, bosatt i Sverige och att de alkoholhaltiga dryckerna endast är tänkta för privat konsumtion. Betalning sker med kreditkort (SSL via Payex). Vi accepterar Visa och Mastercard.
Se era ordrar
Om ni skapat ett konto i samband med beställningen (eller innan) så kan ni logga in på ert konto med er e-post och lösenord. Där samlas alla era beställningar och ni kan följa statusen på er order. Har ni inget konto kan ni gå till order och returer och följa anvisningarna där.
Uppdatera er profil
Ni kan när som helst logga in på er profil och skapa nya faktura och leveransadresser eller ändra era existerande. När beställningen fått statusen "behandlas" så kan ni inte ändra adresserna på den aktuella ordern längre.
Hur vi använder cookies
På Vinpost's webbplats används cookies. Cookies är små textfiler som lagras på besökarens dator och som är möjliga att använda för att följa vad besökaren gör på webbplatsen. Det finns två huvudtyper av cookies: 1) en permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. 2) en sessionscookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Sessionscookies försvinner när du stänger din webbläsare. Vinpost använder cookies för att förbättra webbplatsen för besökaren t.ex. genom att anpassa webbplatsen efter besökarens önskemål, val och intressen.
Vanliga frågor och svar

Vad händer när inte mottagaren är hemma vid leveransen?
Om inte mottagaren är hemma vid leveransen så lämnar fraktleverantören ett meddelande på dörren om en missad leverans och när nästa försök kommer att ske. På meddelandet står även instruktioner om hur man skall gå tillväga för kontakta fraktleverantören och bestämma en tid då de skall komma förbi för att säkra leveransen.

Hur lång tid tar leveransen?
Våra viner tar ca 2-3 dagar från order till att leveransen är gjord. Leveranstiden är ca 3 dagar i hela Sverige, senast klockan 18.00 på det aviserade datumet.

När skall man senast beställa?
En beställning skall göras senast klockan 13.00 för att paketet skall skickas samma dag.

Kan man skicka till en arbetsplats/företag?
Absolut, var bara tydlig med namnet på vem som skall få paketet på förtaget. I detta fallet namnet på mottagaren. Det är även viktigt att ta reda på om företaget tillåter att personlig post får levereras till deras adress.

Vinet är dåligt och inte tillförställande, vill göra en reklamation.
Är vinet dåligt, exempelvis korkskadat eller något dylikt då ber vi er att kontakta oss så kommer vi att skicka en retursedel för flaskan. När vinet har returnerats till oss och godkänts som en giltig reklamation kan kunden få en ny flaska vin eller häva köpet.

Varifrån skickas och paketeras vinerna?
Helt enligt svenska alkohollag med giltigt distanshandelsavtal så paketeras och skickas alla våra viner från vårt lager i Danmark.